Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Giro d'Italia
  • Tour de France
  • Vuelta a Espagna
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

A Shimano bemutatta a 105 Di2 szettjét

2022. június 30. csütörtök
Szerző: velo.hu
Cimkék: Shimano 105 Di2

Egy jó ideje már vártuk, egészen pontos 2016 óta volt terítéken, hogy egy nap majd piacra dobja a Shimano a közkedvelt 105-ös szett elektromos változatát, azaz megérkezik a „köznép” Di2-je. A Tour de France csapatbemutatójára időzítve, 2022. június 29-én, elérkezett ez az időpont.

A Shimano 105 Di2 R7100 névre keresztelt szettje a 105 negyvenedik évfordulóját ünnepli, a születésnapi buli azonban nem biztos, hogy mindenki tetszését elnyeri, ugyanis a mechanikus váltás lehetősége és a hagyományos patkófék már nem kapott erre meghívást.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A 105 vitathatatlanul a Shimano legnépszerűbb váltószettje, persze minőségben a Dura-Ace és az Ultegra egy más szintet képvisel, ellenben a „lecsöpögtetett” technológia révén, a funkcionalitása és az esztétikája ma már alig marad el a drágább testvéreitől.

 

A fejlesztések közül a legjelentősebb újítás a félig vezeték nélküli váltás és a tizenkét sebességes váltó. A Shimano által csak „hibridnek” nevezett rendszer pontosan ugyanaz, mint amelyet a Dura-Ace és az Ultegra használ, a fejlesztők szerint ez gyorsabb váltási sebességet és hosszabb akkumulátor-élettartamot biztosít.


A tizenkét sebességre való átállás természetesen növeli a lehetőségeket. A Shimano 105 Di2 Hollowtech II lánckészlettel, 50/34-es vagy 52/36-os tányérral valamint 11-34-es vagy 11-36-os kazettával párosítva érhető el.


Mint minden tizenkét sebességes szett esetében, az extra fogaskerék kisebb ugrásokat jelent a fokozatok között, ami megkönnyíti a megfelelő ritmus megtalálását. A Shimano arra is figyelt, hogy a rendszer „visszafelé” is kompatibilis legyen a tizenegy sebességes freehubokkal, akárcsak a Dura-Ace és az Ultegra esetében.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Természetesen a fékkart is újratervezték, elsősorban a jobb kezelhetőség és a kényelem érdekében. Viszonylag egyszerű lett a gombokhoz való hozzáférés is, de jóval könnyebb légteleníteni a hidraulikus rendszert is.


További komoly fejlesztés, hogy piacra dobták az első karbon kerékszetteket is az új 105-höz – a C32-öt elsősorban a hegyimenőknek tervezték, míg a C46 már egy jóval kompatibilisebb megoldás.


Ami az árakat illeti, a komplett szett az valahol 1700 euró környékén kezdődik, míg a kerekek párja 1100 euróért elérhető.

 

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

Eddig hozzáfűzött kommentek:

corsa
2023.03.18. 11:05
Biztos hogy jó az irány?? Ez a szett max csak okostelefon kompatibilis.
1:1 áttételek (34/34T és 36/36T) Hova? A szójalatte mellé? Aki versenybringát akar, az tegyen is fizikálisan valamit érte. Alpesi utak járhatóak 2:1 áttétellel (pl. Grossglockner 42/21-el), csak fitt legyen az ember.
A 12 seb. lehetövé teszi a kis ugrásokat a fokozatok közt?? Miröl beszélünk 11-36-nál? Tele van 3 fogas ugrásokkal! Katasztrófa. De a hidraulikus, meg az elektromos vezeték az nagyon kell egy biciklire. Föleg a 105-öshöz... Vicc.
Pinarello Paris
2022.09.05. 14:29
Kell, mint a falat kenyér...avagy egy fos gyenge, megbizhatatlan xar rendszer arany áron...De a többi is, hiába duraace mondjuk.Továbbra is:Campa 10-11 Super Rec.mech.EPS ott sem pálya.
visszalépés az előző oldalra

Legújabb tech hírek

Megérkezett a WorldTourba a Van Rysel

A Decathlon terméke idővel szeretne a világ egyik legjobb kerékpármárkájává válni.

  • Pálya inspirálta országúti kerékpárt mutatott be a Lotus
  • Videón Mathieu van der Poel vadonatúj Canyon cyclo-cross bringája
  • A Pinarello bemutatta Filippo Ganna 3D-nyomtatott időfutam kerékpárját
  • Íme a SWI Thrama Paolo Bettini és Luca Paolini ajánlásával

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Bazi nagy Görög-túra

Távolság: 920 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8

Balaton 1. – Keszthelyi-hegység

Távolság: 32.3 km
Szintkülönbség: 327 m
Nehézségi fok: 3

Szentgotthárd – Őrség Észak

Távolság: 39.4 km
Szintkülönbség: 458 m
Nehézségi fok: 5

Legújabb blog bejegyzések

  • Alpok a javából 1.rész: "Svájci Grand-canyon"
  • Kiruccanás a Dolomitokba a Giro magyar kerekeseinek buzdítására
  • Csak biciklik?
  • Bala
  • "Hadiösvényen..."

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Müller Attila már a WestEnd Bringa WeekEnd-re készül

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ