Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Vuelta a Espagna
  • Tour de France
  • Giro d'Italia
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

Jön az új 12 sebességes vezeték és akkumulátor nélküli Dura-Ace szett

2020. november 23. hétfő
Szerző: velo.hu
Cimkék: Shimano Dura Ace

A Shimano által benyújtott amerikai szabadalom megerősíti, hogy a japán márka végre csatlakozik riválisaihoz a vezeték nélküli, tizenkét sebességes váltószett piacra dobásával.

A Shimano konkurensei, a Campagnolo és a SRAM már korábban jelentkeztek ezirányú újításaikkal. Előbbi 2019-ben egy tizenkét sebességes országúti majd egy tizenhárom sebességes Gravel kerékpárokra tervezett verzióival jött ki, míg utóbbi az eTap AXS személyében már a technológia második generációját építi.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A szabadalom megerősíti, hogy az új Dura-Ace szett nem csak vezeték nélküli lesz, de akkumulátor helyett piezoelektromos elemet használ majd.


A tervek szerint az érmeelem több helyre is kerülhet, mint például a váltókarba vagy közvetlen a burkolat alá, de akad még egy lehetőség, mégpedig, hogy a sebességváltó maga termeli majd meg az áramot az adóegység számára.


„Az elem, nyomás és-vagy rezgés felhasználásával állít elő elektromos energiát. Ilyen villamosenergia-termelő egység lehet például egy piezoelektromos elem” - mondja ki a szabadalom.


Az elképzelések szerint az elem a fékkarban kerülhet elhelyezésre. Egyelőre azonban még nem világos, hogy a Shimano Dura-Ace Di2 vezeték nélküli 12 sebességes váltórendszere milyen protokollt használ majd.

 

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

visszalépés az előző oldalra

Legújabb tech hírek

Chris Froome leplezte le az Israel Start-Up Nation idei mezét

Az izraeli WorldTeam egy eléggé minimalista, fehér-sötétkék szereléssel rukkolt ki a 2021-es idényre...

  • Bemutatta 2021-es szerelését az AG2R Citroën (+ videó)
  • WorldTour technika, avagy ki mit használ majd 2021-ben
  • Tizenöt év szünet után dobott piacra egy új országúti cipőt az Adidas
  • Jön az új 12 sebességes vezeték és akkumulátor nélküli Dura-Ace szett

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Francia Alpok 2017.

Francia Alpok 2017.

Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8

Albán-Anzix 2017.

Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8

Alpok kommandó 2016.

Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8

Legújabb blog bejegyzések

  • Film ajánló: Két keréken Szászföldön
  • Tengeri Alpok ostroma 3: "Kanyoning 2 keréken"
  • HUSZONHÉT
  • Tengeri Alpok ostroma 2 : "Gigászok arénája"
  • Tengeri Alpok ostroma 1. "Bemelegító hadművelet"

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Giro 2013 - 8. etap: Összefoglaló

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ